Sunday, December 30, 2012

"Minu Brasiilia"

Minu esimene eestikeelne blogipostitus. Olen vist varem ka maininud, et kui ma blog kirjutama hakkasin, siis mingil põhjusel tegin seda inglise keeles. Ju oli tol ajal nii huvitavam. Nüüd teen seda lihtsalt harjumusest.
Aga jah, täna siis eesti keelne postitus, kuna kirjutan raamatust, mida ma hiljuti lugesin. Nagu päris tihti, leian ma end raamatupoest...ja lugematul kordadel on mu pihku jäänud mõni Petrone Prindi "Minu" sari. Seekord siis "Minu Brasiilia", mille autoriks on Pille Gerhold. Ma olen lummatud eksootilistest kohtadest ning seega olid mu ootused raamatule üsna suured. Huvi oli tohutu. Raamatu lugesin kaanest kaaneni ühe päevaga, sest see oli põnev, huvitav ja ma lihtsalt ei leidnud õiget hetke seda pooleli jätta. Ju see siis näitab, kui haaravalt see on kirjutatud. Mis mind üllatas, oli brasiiliaste vaesus ja erinevad nipid, mida autor pidi kasutama, et näha välja brasiiliane ning mitte rikas turist. Näiteks kilekotis oma asju kandma. Pole vist eriti luksuslik. Kõige uskumatum tundus minu jaoks brasiiliaste hoiak aja suhtes - neil on aega oi kui palju.. Paaril korral lugedes ma lihtsalt ei saanud hämmastusest üle, kui aeglaselt seal asjad toimivad. Kohati tundub suhtumine Brasiilias justkui bohhuistlik. Minu jaoks tunudb see nii jube, aga samas seal koha peal olles ehk harjub ära. Tundub, et raamatu autor sai ka aru, et niimoodi asjad lihtsalt seal toimivad ja seda muuta ei saa.
Üsnagi šokeeriv oli autori kirjeldus, kuidas sealne transport toimib. Lihtsalt ootad kuskil bussi, hüppad peale, maksad raha, jõuad õigesse kohta, hüppad maha. Ja need bussid pole sugugi turvalised. Leian, et autoril oli tõsiselt palju julgust ja head pealehakkamist. Ta jättis Brasiiliast tegelikult väga sooja ja natuke ka lahtise ettekujutuse. Jäi mulje nagu igal ühel on Brasiilias veel midagi avastada. Töö, mida autor seal tegi, oli ka nii põnev ja väga eksootiline. Kirjeldused lihtsatest inimestest, kellega ta kohtus, olid suurepärased.
Kokkuvõttes võib öelda, et jälle üks suurepärane lugemine! Selline tunne nagu ma oleks ise Brasiilias koos autoriga reisinud ja tema seiklustest osa saanud.
Järgmisena on plaanis läbi lugeda "Minu India", mille esitluselt koos autori autogrammiga ostsin.

No comments:

Post a Comment