Wednesday, October 2, 2013

autumn treats

Ma olen alati mõelnud, et kui kool (või ülikool) läbi saab, siis lõpuks ometi saan ma hakata sügist nautima. Tavaliselt on ju sügis natuke negatiivne, kuna kool hakkab jälle pihta ning mõnus suvine puhkus on läbi. Kuigi mul on sel sügisel veel viimased loengud ülikoolis, siis siiski juba tunnen, et suudan sügist rohkem nautida. Ülikoolis pean ju olema vaid iga kahe nädala tagant kolmapäeva hommikul. Pluss on mul endal lisaks võetud soome keel, mis on iga nädal esmaspäeval ja teisipäeval. Kuid otsustasin seal siiski üle nädala käia. Õppejõud jagab nagunii kogu materjali neti teel ning saan lihtsalt kodus kõik järele teha. Mulle meeldibki kodus rohkem õppida, sest kodus keskendun paremini ja tavaliselt pühandan kodus õppimisele rohkem aega, kui 1,5 tundi (nii pikalt kestab meil üks soome keele loeng). Aga ega ma siin koolist rääkida ei tahtnud. Hoopis sellest, kuidas mulle sügis meeldib!
Eile käisime CityMarketis ja seal oli euro soodukas. Ehk siis paljud asjad maksid vaid üks euro. Kaasa arvatud igasugused puu- ja juurviljad. Nii me ostsimegi euro eest kotitäie mandariine ja teise euro eest kotitäie õunu. Kodus panin need armsasse korvi ning korvi elutuppa maha. Nüüdseks on see kord juba peaaegu tühi! Oi kuidas ma jumaldan mandariini lõhna - kohe tuleb selline jõulu tunne! Ja need õunad, mis me ostsime, maitsevad kuidagi sügiseselt. 

//I need to talk about autumn. I can finally enjoy this season because I don't have to be in uni and study so much anymore. I can be at home, enjoy the cold weather, eat apples and clementines. Oh now I love this!//

Õues on ilm päris kargeks läinud. Kannan nüüd oma sooja tumepruuni nahktagi. Ja täna ostsin sügissaapad, sest tennistega on juba päris külm. Uskumatu, et sügisilmad ongi kohal. Johannes just täna ütles, et uskumatu, et paari nädala pärast võib juba lumi maas olla. Kuid tal on õigus - tõesti võib! Eks ole näha! Ma isegi täitsa ootan. Tahaks sellist kuiva sügist. Ja kui lumi tuleb, siis tahaks paksu pehmet lund, mitte lörtsi.
Eile poes käies nägime Halloween'i torti. Eestis Halloween'i ei tähistata, kuid Soome on ilmselt Ameerikalt natuke mõjutada saanud. Mis on minu meelest tore! Minu teada seda Trick or Treat uksetaga käimist pole, kuid natuke kaunistatakse kodu Halloween'ile kohaselt ikka. Eks see oleneb ilmselt ka perest. Usun, et need, kellel on väiksemaid lapsi, tähitsavad Halloweeni rohkem, kui teised. Mina igatahes olen õnnelik, kui näen poes Halloweeniga seotud kaunistusi, maiustisi jms. Ütlesin Johannesele ka, et me võiks osta kõrvitsa ja sellele näo graveerida. Ma pole seda kunagi teinud ju! Koju ostsime endale väikese Halloweeni kõrvitsa tordi. :) Kusjuures ma arvasin, et kuna see praegu müügil oli, siis ilmselt on Halloween juba sel nädalal. Kuid netist sain teada, et hoopis 31.oktoober. Aga mis siin imestada, jõulukaunistused ja -kaubad ilmuvad ka poelettidele vähemalt kuu enne (kui mitte varem - täna nägin juba jõuluküünlaid, mida saab aknale panna). 
Ma olen üldiselt selline inimene, kellele meeldivad traditsioonid. Mulle meeldib erinevaid pühasid tähistada. Johannes on küll natuke erinev selles suhtes, kuid päris maha ta mu elevust ei tee :D

//The weather has gotten pretty cold. I am already wearing my dark brown leather jacket and today I bought new autumn boots. Because my feet were feeling quite cold in my converse. I hope this autumn will be dry (no rain) and if it starts snowing I hope the snow will be soft and not too wetty. 
When we went to the foodshop yesterday we saw an Halloween cake. Of course we took a photo and bought the cake! I actually thought Halloween will be some time this week, but no - it's on 31st Oct. And they are already selling Halloween stuff! In Estonia we don't celebrate Halloween, but here in Finland it's more common to decorate your home a bit and buy some Halloween treats. I think it's fun! I hope Jay and I will buy a pumpkin and carve a scary face on it! If we do, I will definitely post a photo here! //
Kõige tipuks suutsin endale nohu ja köha hankida...tänase päeva jooksul. Pean selles vist Johannest süüdistama, sest kui ma vannis olin, siis ta tuli ja kallas mulle jääkülma vett peale. Mul oli juba vann veest pool tühi ja see külm vesi oli ikka vägggaa külm. Aga noh, mis teha, kui mees lollitada tahab :D Hetkel tunnen, et silmad on ka väsinud. Olen elutoas diivanil. Hetk tagasi õgisin mandariine ja vaatasin youtube'ist vlogisid. Musi oli nii armas ja tõi mulle paksu suleteki, et ma ikka soojas oleks. Armas temast! Peaksin vist veel enne magama minekut teed ka jooma! Ostsin Oslost ülihead teed, aga sellest räägin järgmises posituses lähemalt ;)

//On top of all, I managed to get a runny nose and sore throat. I hope it passes quickly. Jay actually brought me a warm blanket so I wouldn't feel cold. I just ate tons of clementines and watched some youtube vlogs. I guess I will have a tea before I go to bed soon. Night! //






No comments:

Post a Comment